odszkodowanie

Jak otrzymać odszkodowanie i zadośćuczynienie jeśli wypadek był za granicą?

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że w razie wypadku warto dochodzić swoich praw w kwestii odszkodowania. Chociaż zdarza się, że ubezpieczyciel lub sprawca wypadku robią wszystko, by uniknąć odpowiedzialności, nie wolno się poddawać. Warto poprosić o pomoc firmę wyspecjalizowaną w dochodzeniu odszkodowań, taką jak nasza. Wydaje się to proste, jeśli wypadek zdarzył się w Polsce. Co jednak mają zrobić osoby, które ucierpiały wskutek wypadku za granicą? Odpowiadamy na to pytanie w poniższym artykule.  

Wypadek za granicą: od czego zacząć?

Już na wstępie podpowiemy, że na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, w jakim kraju był wypadek, co się stało i kto jest sprawcą. Przykładem mogą być wypadki polskich kierowców busów w Niemczech. W zależności od przyczyny wypadku sprawą zajmować się może polski lub niemiecki sędzia, inaczej też wygląda rozpoczęcie procedury odszkodowawczej. Polacy często rezygnują z walki o odszkodowania komunikacyjne po wypadkach za granicą, właśnie dlatego, że nie wiedzą, do jakiego organu i w którym kraju powinni się udać, jakie prawo obowiązuje w danym miejscu i jak mają się jego zapisy do prawa polskiego. Do tego nie chcą uczestniczyć w zagranicznych rozprawach sądowych, często nie znając języka obcego. To ogromny błąd. O należne odszkodowanie warto walczyć – wystarczy zlecić to zadanie specjalistom, takim jak my. Podobnie jak w Polsce, w wielu krajach, poszkodowany może liczyć nie tylko na odszkodowanie, ale też na zadośćuczynienie, a w skrajnych wypadkach – rentę.

Dlaczego od razu należy udać się po pomoc do specjalisty?

Oddając sprawę w ręce specjalisty, osoba poszkodowana nie musi przejmować się barierą językową ani nieznajomością przepisów prawa – wszystkim zajmie się wybrane centrum odszkodowań. W wielu przypadkach poszkodowany nie musi nawet stawiać się osobiście na rozprawach za granicą, gdyż reprezentuje go wybrany adwokat. Nasz prawnik od początku poprowadzi postępowanie tak, by jego klient otrzymał należne mu świadczenie, bez wydłużających postępowanie błędów formalnych.